Diario de experiencias dunha clase de Ed. Infantil do Ceip Ponte dos Brozos, en Arteixo - A Coruña.

TABOEIRO DE AVISOS

FELIZ 2010

jueves, marzo 15, 2007






A escola pode instruir, esto é, impartir coñecemento,
pero non educar, inculcar valores,
que é o que antes facían as familias e xa non fan.
Eu debo unha parte enorme da miña forma de ser os meus avós,
que eran analfabetos pero que souberon educarme sen decatarse.
José Saramago


Nos derradeiros días da semán pasada adicámolos aface-lo regalo para o día 19 de Marzo. Espero que vos gustara pois endo moi sinxelo, coido que era símpatico. Tamén fixemos o número 2 con plastilina (igual que fixeramos co 1), custoulles face-los "churros" longos e delados pero foron saindo. O recoñecemento visual de ambolosdous números é do 95 % da clase pois hoxe estivemos traballando as cantidades e agás unha excepción todos os coñecían i eran capaces de de debuxar un número determinado de circulos dentro dun conxunto.
O Martes traballamos cos medios de transporte. Por onde ía cada un. Aproveitamos unha actividade dun xogo que fixeran compañeiras para nen@s de 5 anos onde había que relacionar un transporte coa terra, mar ou aire. Fixémolo primeiro en gran grupo, e logo individualmente. Moi ben tod@s.
Rematamos a ficha do gorro que xa vos falara noutros comentarios.O resultado moi lucido e moi completo (a pesares de que hai un par delas que non estan rematadas pois hai nen@s que faltaron).
Hoxe Mércores, como vos comentei antes, xogamos co un co dous no encerado.Tiñan que debuxar dentro dun conxunto a cantidade de circulos que poñía a etiqueta. Logo na ficha tiñan que completa-los conxuntos con gomets.
Deunos tempo antes do recreo a pintar co pincel o coche iniciaramos fai algúns días.En grupos de tres ou catro foron pintando. Eu pintáballes a beira das fiestras e logo eles/as remataban. Tod@s moi ben.
Logo do recreo había unha sorpresa, aproveitando que era o día da árbore, estivemos transplantando os carballos e castiñeiros que plantaramos no Outono. Fomos á parte de atras do patio, xunto con outras clases (Lidia, Maite e Ana) , alí en grupiños prantamos catro arbores cada clase. Intentei que tod@s fixeran algo , ainda que fora moi pouquiño. Rematamos co tempo xusto e maán eu poñereilles algo para protexelos. Se ides ás actividades do ximnasio dicirlles que volos ensinen. Como vedes hoxe rendíu bastante a mañán ( tamén quedaron sen xogar, logo do recreo)
Para semán que ven levaran as fichas do 2º trimestre , ademais do boletín informativo.



Despois de comentarvos un pouco que fixeramos nestes días quixera facer un pouco de "autocrítica". Noto que cada vez hai menos comentarios no blog, falei desto con alguén que aprecio e me deu a entender algo que xa eu pensaba. Fai algúns días houbo un par de comentarios no blog que tiveron unha resposta , quizais dura, pola miña parte. Eu en ningún momento quixen criticar, molestar ou ofender a naide. Só quixén amosar como se ven as cousas dende o outro lado. As respostas foron demasiado directas e pode que ás persoas a quén contestaba se sentiran molestas ( como eu me sentín inicialmente) por eso quixera pedir perdón. O blog necesita dos meus comentarios para que vos saibades como traballamos, respiramos ou nos movemos, pero tamén necesita dos vosos para que eu saiba que non falo só, que non estou no medio do monte contando un conto. Eu necesito mais ou menos dialogo , non un monólogo. A miña actitude con esas respostas pode ser que vos asustase, pero non era esa a miña intención. Ainda que quizais non o pareza acepto as críticas, e por eso dou respostas a esas críticas. Hai moitas veces que estou errado , pero hai outras que non, coido que do intercambio de opinións sae a luz. mailto:luz.Tod@s temos o mesmo obxectivo: a educación e o ensino d@s nen@s. Eu quero amosarvos tamén como vemos as cousas dende o posto de "profe" , que non sempre son tan sinxelas como parecen, que hai 23 nen@s coas súas problemáticas correspondentePor todas estas razón pídovos perdón , si en algo molestei, e gustariame que, dentro das vosas posibilidades, sigades colaborando cos comentarios no blog.

miércoles, marzo 14, 2007

Poucas novidades nos derradeiros días.
O Xoves estivemos modelando plastilina, había que facer un gran "churro", logo moldealo para darlle a forma do número un. Houbo bastante problema para face-lo "churro" pois tiña que ser delgado e se lles rompía.Algúns/nhas con calma e paciencia fórono facendo e a outr@s houbo que axudal@s un pouco. O resultado total podedes velo na foto
Seguimos traballando co centro de interés da rua e os medios de transporte, así O Luns falamos como ir á Coruña primeiro, logo a Madrid e tamén a unha illa. Sairon diferentes formas de viaxar: anadando, en coche e furgoneta. Cando plantexamos de ir toda a clase Martín falou do autobus. A ninguén se lle acordaba o tren , pois realmente pouco se usa e pouco o ven, nembargantes sabían por onde ía (vía) e onde paraba (estación). Polo aire dixeron avión nada mais. En canto á auga mencionouse barco e lancha. Miramos un libro de imaxes onde observaron algún medio mais. Logo picaron as ventas dun coche , pintáronlle as rodas con ceras ( moi ben, por certo) e outro día imos pinta-la parte da "carrocería" con pincel
Antes o Luns na charla que facemos no inicio da semán enterámonos de que algúns foran os hinchables (Celia, Ariadna, Mateo, ...) que lles gustaron moito. Tamén saíu coma case sempre as visitas ó parque. Como orixinal Marco comentounos que fora de camping nun remolque con alguén que agora non recordo.
Voltamos a traballar con series. Fixemos catro tipos diferentes de series na alfombra, alternando lapises e tesoiras. Logo con tesoira cara arriba ou cara abaixo. Con tapas de frascos e tesoiras, ....Na ficha había tres vermiños , formados cada un por circulos. Tiñan que colorealos facendo series coas cores amarela-vermella-azul. O primeiro fíxemolo todos xuntos, á vez, nos catro primeiros circulos (era alternar amarelo-azul)logo eles/as remataron de pintalo. O segundo foi a base de gomets, eu fixeno primeiro no encerado e logo eles/as. O tereceiro comentámolo oralmente como ía ser (azil-vermello) e pintárono.Levoulles bastante tempo face-la ficha pero había que face-la con moita calma para que a entederan ben e non houbera moitos erros. En xeral saíu moi ben. Por certo, algún xa se acordaba que se chamaban series eso de ir repetindo grupiños de cousas ou cores.
Como ficha de plástica andivemos rachando papeliñon de charol e seda, en tons verdes.Con les cubriron a copa dunha árbore. Esta era unha ficha do libro que quedou moi "chula".
Mañán imos comezar a preparar un "detalliño" para o dia 19 de Marzo. Non vos conto como é para que levedes unha sorpresa pero é moi simpático e feito con moito agarimo.
En canto os ordenadores trballaron , de novo, coa actividade de Clic que xa vos mencionei nun anterior comentario. Esta volta foron de un/nha en un/nha e tiñan que completa-la actividade tod@s. Non lles gustou tanto como outros xogos pero o importante é que nos permitíu seguer a xogar coas cores traballadas.