Á chegada atendíunos unha monitora que estivo connosco todo o tempoe que nos explicou moitisimas cousas interesantes. Primeira presentounos unha exposición de fografía animalna que puidemos ver imaxes maravillosas tanto pola calidade técnica , como polo que nelas se vía. Fomos parando só nas que tiñan relación co mar. Miramos un peixe vela, o tiburón-balea, o peixe limpador traaballando sobre peixe arco da vella, unha augamar, un buzo ó lado dunha balea e no fondo do mat, etc.... Logo pasamos á sala Humboldt onde, á entrada, había unha enorme cuncha que pensaron era de madeira ou ferro.Pero que resultou ser de verdade.
Dentro da sala miramos peixes que poderían axudar a atopar solucións médicas a algunhas enfermidades. Había tamén algúns que eran velenosos.
Pasamos logo á sala mais grande do Acuario ( non sei o nome) onde nos foron ensinando diferentes cousas como o cranio dunha balea ou as súas "barbas" que lle serven para "coar" o que entra na boca. Tamén puidemos tocar e ver varias estrelas de mar. Miramos unhas medusas que cambiaban de color en función da luz que se acendía. Explicáronnos que os peixes non tiñan pelo senon escamas , que case todos tiñan sempre os ollos abertos pois non tiñan pálpebras, que non tiñan nariz pero que respiraban polas branquias.
Logo tivemos a sorte de coincidir coa limpeza dun dos acuarios ( onde había sardiñas) e puidemos ver como o facían. Aparecíu unha escada e un tubo azul. Logo baixaron dous mergulladores e mentres un aspiraba co tubo todo o lixo que había pola auga e o fondo , o outro ía limpando o vidro como facemos na casa. Rematamos vendo uns peixes que parecían serpes e que se chamaban morenas e outros ainda mais longos chamados congrios.
Cando chegamos ó cole , e logo de merendar fixeron un debuxo do que mais nos gustara ou chamara a atención e , como podedes ver na presentación, houboos moi bonitos. Predominan as augamares, estrelas e peixes.
O Xoves practicamos un chisquiño mais coas restas.Loxicamente custalles ,sobre todo a algúns/nhas. Cando traballamos con obsectos concretos fan as operacións sen problemas tendo mais cando se trata de facelo mentalmente. Aclararvos ( ainda que seguramente non fixera falla) que só facemos restas con números menores que 9.
Dentro das fichas do libro de plástica tiñamos que completar o debuxo dun elefante que só tiña a cabeza. O resultado non foi moi vistoso pero é que a verdade a ficha tampouco daba para mais. Logo tiñan que inventar animais a partires da mestura doutros dous ou tres (por ex.: cabeza de cabra en corpo de burro). Eu non esperaba moito deste traballo pero houbo bastante imaxinación como vedes nas fotos con eses
Esta rematando o curso e nos intentamos rematar o noso libro de lectura.Ainda que o fan moi ben (quizais poderían picar un pouco mellor as palabras a pegar pero tamén hai que entender que estan fartos de pecar). Esta semana voltamos a traballar os crucigramas ( gústanlles moito as sopas de letras e son bos facendeoas). Xa os fixeramos un vez e desta fixemos dous. Primeiro na PDI para refrescar a memoria e logo na ficha.
Non imos tocar tódalas letras pero pouca nos han quedar. Neste momento penso que,
ó remate do curso, nos faltaran :g,c, j,k,q,y e z. Contestarlle a Mary ( e ós que teñan dúbidas) que non hai problema ; nestes momentos, en que lle amosedes letras que non coñecen. Se fora ó inicio de curso diríavos que esperasedes un pouco , pero nestes momentos non hai problema. Facedelle fincapé no son da letra e intentade escribirlle palabras con esa letra para que vexa o seu son sobre unha palabra e non en sílaba.
Sobre o tema do idioma eu non coincido con Mary. Primeiro NON se estuda todo o galego , o que setrata é de introducilo mais do que está. Coido que está claro que si neste momentonos preguntasen que lingúa corre perigo de desaparecer ,a resposta sería o galego. Esa é a lingua que está menos protexida e a que temos que intentar favorecer. Primeiro porque é a nosa e se nos non a defendemos non imos esperar que veñan de Murcia ou Caceres a defendela. Segundo que non se trata de elixir galego ou castelán senon de engadir un idioma ó outro. En Suiza @s nen@s críanse aprendendo mais dun idioma (meus curmáns falaban italiano, aleman e castelán) e nunca tiveron ningún problema. Os problemas veñen cando politizamos as decisións ou saen os prexuicios dos adultos. A un rapaz dalle o mesmo galego que castelán , pero senos o predispoñemos encontra dun deles , seguro que lle vai gustar menos. Eu penso que debería haber
un idioma universal ( esperanto) pero mantendo e potenciando as linguas minoritarias. A variedade enriquece e a uniformidade empobrece. Se queredes que un nen@ non se sinta raro cando lea un palabra en galego , intentade lerlle mais a miudo en galego, falarlle algo mais en galego. En definitiva facede que o galego sexa mais habitual na súa vida. Hai moitas palabras en castelán que tamén nos son descoñecidas ou "raras" ( mirade Pasapalabra e decataredesvos) para que nos sexan coñecidas e ampliar o noso vocabulario a recomendación mais habitual é ler , ler moito . Eso é o que nos fai mais rico en vocabulario e o que fai mais cercanas as palabras.
Perdoade esta "conferencia" ou"mitín" non esta no mei ánimo convencer a naide , tan só expoñer algo que, ás veces, non vemos como por exemplo que o idioma en perigo en Galicia é o galego.
Rematamos xa os debuxos do conto de Carapuchiña. A vindeira semana colorearemos o na PDI este derradeiro que fixeron. Ademais xa comezamos a gravar o conto. Este ano decidín non molestar ás nais e que els gravaran os dialogos mais a narración. Me parecía que ertan capaces e así non dependía de naide mais. Polo de agora todo vai ben , espero que a mediados do mes que ven poidamos presenta-la "peli".

Antes remata-lo comentario dicirvos que tedes na marxe dereita duas novas ligazóns : unha ás fotos da saída e outra a unha nova web: Aula PdB. Nesta podedes atopar multitude de recursos que foron feitos polo profesorado do PPdB , outros que son aplicacións de balde, tamén hai manuais , etc.. Hai unha parte que é de acceso público e outra que é de acceso restrinxido ( so o profesorado do PPdB). Se tedes tempo e vos apetece , navegade un pouco por ela.
Pasamos logo á sala mais grande do Acuario ( non sei o nome) onde nos foron ensinando diferentes cousas como o cranio dunha balea ou as súas "barbas" que lle serven para "coar" o que entra na boca. Tamén puidemos tocar e ver varias estrelas de mar. Miramos unhas medusas que cambiaban de color en función da luz que se acendía. Explicáronnos que os peixes non tiñan pelo senon escamas , que case todos tiñan sempre os ollos abertos pois non tiñan pálpebras, que non tiñan nariz pero que respiraban polas branquias.
Logo tivemos a sorte de coincidir coa limpeza dun dos acuarios ( onde había sardiñas) e puidemos ver como o facían. Aparecíu unha escada e un tubo azul. Logo baixaron dous mergulladores e mentres un aspiraba co tubo todo o lixo que había pola auga e o fondo , o outro ía limpando o vidro como facemos na casa. Rematamos vendo uns peixes que parecían serpes e que se chamaban morenas e outros ainda mais longos chamados congrios.
Cando chegamos ó cole , e logo de merendar fixeron un debuxo do que mais nos gustara ou chamara a atención e , como podedes ver na presentación, houboos moi bonitos. Predominan as augamares, estrelas e peixes.
O Xoves practicamos un chisquiño mais coas restas.Loxicamente custalles ,sobre todo a algúns/nhas. Cando traballamos con obsectos concretos fan as operacións sen problemas tendo mais cando se trata de facelo mentalmente. Aclararvos ( ainda que seguramente non fixera falla) que só facemos restas con números menores que 9.
Dentro das fichas do libro de plástica tiñamos que completar o debuxo dun elefante que só tiña a cabeza. O resultado non foi moi vistoso pero é que a verdade a ficha tampouco daba para mais. Logo tiñan que inventar animais a partires da mestura doutros dous ou tres (por ex.: cabeza de cabra en corpo de burro). Eu non esperaba moito deste traballo pero houbo bastante imaxinación como vedes nas fotos con eses
Esta rematando o curso e nos intentamos rematar o noso libro de lectura.Ainda que o fan moi ben (quizais poderían picar un pouco mellor as palabras a pegar pero tamén hai que entender que estan fartos de pecar). Esta semana voltamos a traballar os crucigramas ( gústanlles moito as sopas de letras e son bos facendeoas). Xa os fixeramos un vez e desta fixemos dous. Primeiro na PDI para refrescar a memoria e logo na ficha.
Non imos tocar tódalas letras pero pouca nos han quedar. Neste momento penso que,
Sobre o tema do idioma eu non coincido con Mary. Primeiro NON se estuda todo o galego , o que setrata é de introducilo mais do que está. Coido que está claro que si neste momentonos preguntasen que lingúa corre perigo de desaparecer ,a resposta sería o galego. Esa é a lingua que está menos protexida e a que temos que intentar favorecer. Primeiro porque é a nosa e se nos non a defendemos non imos esperar que veñan de Murcia ou Caceres a defendela. Segundo que non se trata de elixir galego ou castelán senon de engadir un idioma ó outro. En Suiza @s nen@s críanse aprendendo mais dun idioma (meus curmáns falaban italiano, aleman e castelán) e nunca tiveron ningún problema. Os problemas veñen cando politizamos as decisións ou saen os prexuicios dos adultos. A un rapaz dalle o mesmo galego que castelán , pero senos o predispoñemos encontra dun deles , seguro que lle vai gustar menos. Eu penso que debería haber
Perdoade esta "conferencia" ou"mitín" non esta no mei ánimo convencer a naide , tan só expoñer algo que, ás veces, non vemos como por exemplo que o idioma en perigo en Galicia é o galego.
Rematamos xa os debuxos do conto de Carapuchiña. A vindeira semana colorearemos o na PDI este derradeiro que fixeron. Ademais xa comezamos a gravar o conto. Este ano decidín non molestar ás nais e que els gravaran os dialogos mais a narración. Me parecía que ertan capaces e así non dependía de naide mais. Polo de agora todo vai ben , espero que a mediados do mes que ven poidamos presenta-la "peli".